از برداشت یونجه تا رسیدن به باغ پسته 

باغ‌دار نصرت آبادی از برداشت یونجه در زمین‌های خود تا رسیدن به برداشت پسته می‌گوید.
کد خبر: ۹۶۱۴۰۸۳
|
۲۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۲

سعید نارویی کارآفرین سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج از زاهدان؛ اظهار داشت: ۱۰ سال است در کار تولید پسته مشغول به فعالیت هستم باغداری و کشاورزی شغل دیرینه ما است قبلاً یونجه می‌کاشتم؛ اما به توصیه دوستانی که در رفسنجان داشتم به کار پسته وارد شدم.

وی ادامه داد: در حال حاضر باغ پسته ۲۰ هکتار در این باغ علاوه بر درختان قدیمی درختان پنج و هفت‌ساله نیز کاشته شده است در سال گذشته قریب به ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار محصول برداشت شده است و به لطف خدا سال‌به‌سال میزان بازدهی محصولات بیشتر می‌شود میزان برداشت امسال به ۴ تن پسته می‌رسد.

وی افزود: در طی این سال‌ها از ارقام مختلف پسته استفاده می‌کردم؛ اما با مشورت‌هایی انجام شده در حال حاضر در باغ پسته از ارقام احمد آقایی استفاده می‌کنیم.

نارویی خاطرنشان کرد: برای تولید محصول بهتر نیازمند تهیه کود مناسب هستیم که در حال حاضر مشکلاتی در این زمینه دست‌وپنجه نرم می‌کنیم با تأسیس مرغداری علاوه بر اشتغال‌زایی می‌توانیم کود مورد نیاز درختان پسته را نیز تأمین کنیم.

وی افزود: در حال حاضر به همراه خانواده مشغول به کار هستم پسرم به‌تازگی لیسانس خود را گرفته است در کنار هم به دنبال توسعه کسب‌وکار هستیم همچنین برای پنج نفر دیگر نیز اشتغال‌زایی ایجاد شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار